Algemene voorwaarden

Artikel 1 - Identiteit van de webshopeigenaar en van de verkoper

De webshop http://www.littleme.be is eigendom en valt onder de verantwoordelijkheid van:

Little Me
Hof van Praet 9-10

9880 Aalter
Belgium
Tel : +32 493 37 42 76

E-mailadres: info@littleme.be
Ondernemingsnummer: BE 0821.045.216

Artikel 2 - Toepasselijkheid & voorwaarden

2.1 Deze algemene verkoopsvoorwaarden zijn van toepassing op alle documenten opgemaakt tussen iedereen (hierna genoemd "de Klant") die een transactie onder welke vorm dan ook aangaat met de webshop of met de winkel Babyspeciaalzaak Little Me

2.2 Deze algemene voorwaarden zijn de enige toepasbare en vervangen alle andere voorwaarden, behalve bij voorafgaandelijke, door Little Me gehand tekende, expliciete en schriftelijke wijziging.

2.3 Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet de klant minstens 18 jaar oud zijn. Als de klant geen 18 is, is de toestemming van de ouders of wettelijke voogd vereist. Als Little Me merkt dat er een bestelling werd geplaatst door een minderjarige, kan Little Me deze bestelling weigeren.

2.4 De klant verklaart zich akkoord met het feit dat hij, bij validatie van de bestelling, de algemene verkoopsvoorwaarden, na deze gelezen en expliciet goedgekeurd te hebben, zonder voorbehoud accepteert.

2.5 Als naast de algemene voorwaarden ook bijkomende bijzondere voorwaarden van toepassing zijn, geldt bovenstaande ook voor die bijzondere voorwaarden. Indien de algemene voorwaarden strijdig zouden zijn met die bijzondere voorwaarden, is de meest voordelige voorwaarde voor de klant van toepassing bij een online aankoop.

Artikel 3 - De bestelling

3.1 Als een aanbod slechts een beperkte geldigheidsduur heeft of onderworpen is aan bepaalde voorwaarden, wordt dit uitdrukkelijk vermeld in het aanbod.

3.2 Bij Little Me artikels bestellen kan op twee manieren:

Om een product online aan te kopen, voegt de klant het product toe aan zijn winkelmandje. Nadien geeft de klant zijn contactgegevens en facturatiegegevens in. Vervolgens kiest de klant de leveringswijze en betaling en eventuele klantenkaartgegevens. Daarna klikt de klant op de knop 'Totaal berekenen' om een laatste overzicht te krijgen van het totaalbedrag van zijn bestelling inclusief transportkosten. Als laatste stap aanvaard de klant Little Me’s algemene voorwaarden en klikt de klant op de knop 'Bestelling betalen' met als bijschrift "bestelling met betalingsverplichting". Eens de betaling aanvaard werd is de aankoop definitief. Na de bestelling krijgt de klant van Little Me een mailtje ter bevestiging. Online aankopen bij Little Me is makkelijk, veilig en kan 24u/24u!

De klant selecteert de artikelen online en plaatst ze op zijn verlanglijstje. Met een afdruk van dit lijstje kan de klant langskomen in de winkel. De artikelen die Little Me niet in stock heeft, worden voor de klant bij onze leveranciers besteld.

3.3 De bestelling is compleet en de overeenkomst tussen Little Me en de klant is definitief zodra Little Me de bestelling bevestigt per mail en zodra Little Me voor de betalingstransactie met krediet- of debetkaarten de goedkeuring door de uitgever van de kaart ontvangen heeft. Indien de uitgever van de kaart van de klant weigert om in te stemmen met de betaling aan Little Me, kan Little Me niet verantwoordelijk gesteld worden voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van de bestelling.

Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.

3.4 Het is mogelijk grote bestellingen te plaatsen bij Little Me. Wel moet gezegd worden dat de voorraden hier niet altijd op voorzien zijn. De klant zal dus meestal rekening moeten houden met een wachttijd. De klant wordt hier uiteraard steeds duidelijk over geïnformeerd.

3.5 Een geplaatste bestelling is ongeldig als Little Me de vaste woon- of verblijfplaats van de klant niet kan vaststellen. Indien Little Me dit nodig acht, is Little Me gemachtigd bij de klant de nodige gegevens op te vragen.

Artikel 4 - Herroepingsrecht

4.1 Als de klant goederen bij Little Me koopt, heeft de klant gedurende 14 dagen vanaf de levering het recht om te beslissen dat de klant de goederen niet wil houden. (Dit geld niet op gepersonaliseerde goederen). De klant kan de bestelling dan zonder betaling van een boete en zonder opgave van reden terugsturen. De kosten hiervoor betaalt de klant zelf. Binnen de 30 dagen nadat Little Me de bestelling teruggekregen heeft, betaalt Little Me de klant de volledige aankoopprijs ervan terug via overschrijving.

4.2 Vermits er tijdens transporten al eens iets kan gebeuren raadt Little Me de klant ten stelligste aan om de producten onmiddellijk na ontvangst nauwkeurig te inspecteren.

4.3 De directe kosten van het terugzenden van de goederen zijn dus voor de rekening van de klant

4.4 Little Me mag wachten met terugbetaling tot Little Me de goederen heeft teruggekregen en geïnspecteerd (zie 4.5)

4.5 Tijdens de eerste 14 dagen na de levering verwacht Little Me dat de klant zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Als de klant de goederen nog wil kunnen terugsturen zoals hierboven omschreven, mag de klant ze enkel in die mate uitpakken of gebruiken als nodig is om te kunnen beoordelen of de klant het goed wenst te behouden. Teruggestuurde goederen mogen gepast zijn, maar mogen niet gebruikt zijn. Als de klant de goederen terugstuurt, moet dit gebeuren samen met de originele verpakking, met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking en rekening houdende met onze instructies hieronder.

4.6 De klant kan het retourpakket retourneren via de post, een koerier, een afhaalpunt van de koerier of in onze winkel

4.7 Om het herroepingsrecht snel en correct uit te oefenen, dient de klant de retour aan te melden via een mail naar info@littleme.be met duidelijke vermelding van het bestelnummer en de klantgegevens. Little Me zal de klant per  e-mail een ontvangstbevestiging van de herroeping sturen.

4.8 Indien de klant niet over herroepingsrecht beschikt, zal dit door Little Me duidelijk in het aanbod althans voor het sluiten van de overeenkomst worden vermeld.

4.9 Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

- die door Little Me tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de klant

- die duidelijk persoonlijk van aard zijn

- die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden

- die snel kunnen bederven of verouderen

- specifiek bestelde goederen voor de klant

Ook cadeaucheques zijn uitgesloten van het herroepingsrecht.

Artikel 5 - Prijzen

5.1 De op de site vermelde verkoopprijzen zijn aangegeven in euro en inclusief alle belastingen, BTW, taksen en diensten. De klant komt dus nooit voor verrassingen te staan. Verzendkosten zijn niet inbegrepen. De eventuele verzendkosten worden de klant aangerekend aan het einde van de bestelling.

5.2 Indien er zich voor bestelde artikels onvoorziene leveringsproblemen zouden stellen, zal Little Me aan de klant mogelijke alternatieven voorstellen en heeft de klant ten allen tijde het recht de bestelling kosteloos te annuleren.

5.3 De klant is de prijs verschuldigd die Little Me op haar webshop heeft meegedeeld.

5.4 Kennelijke fouten of vergissingen in het aanbod, zoals bijvoorbeeld een verkeerde prijsopgave en/of andere evidente onjuistheden binden Little Me op geen enkele manier en kunnen na de totstandkoming van de overeenkomst door Little Me worden gecorrigeerd.

5.5 Tijdens de periode die Little Me in het aanbod vermeldt, wijzigen de prijzen niet, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in Btw-tarieven.

5.6 Acties, promoties of voordeelprijzen zijn nooit cumuleerbaar met geboortelijsten.

Artikel 6 - Productinformatie

6.1 Little Me beschrijft altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat Little Me de klant verkoopt. De beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd om de klant een goede beoordeling te laten maken.

6.2 Little Me kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele onjuistheden/fouten in de informatie die gegeven wordt bij de artikelen.

6.3 De foto's die bij de producten weergeven worden, zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen. Ze zijn niet contractueel en verplichten Little Me op geen enkele manier. Daarnaast draagt Little Me geen enkele verantwoordelijkheid aangaande de technische informatie en de beschrijving van de producten van onze partners en leveranciers.

Artikel 7 - Beschikbaarheid

7.1 Little Me kan een bestelling verwerken afhankelijk van de beschikbare voorraden. In het geval dat een door de klant besteld product niet op voorraad zou zijn bij de leverancier, verplicht Little Me zich er toe de klant binnen 6 dagen na het doorgeven van de bestelling, of van zodra de informatie voor Little Me beschikbaar is, hiervan per e-mail of telefonisch op de hoogte te brengen en aan te geven binnen hoeveel tijd het product aangeleverd kan worden.

7.2 Als binnen een bestelling een aantal producten niet beschikbaar zijn, dan zullen de beschikbare goederen alvast verzonden worden. Van zodra de resterende artikelen beschikbaar zijn, wordt de rest van de bestelling kosteloos opgestuurd. In geval van afhaling, kunnen de reeds beschikbare artikelen eerst opgehaald worden.

7.3 Daarnaast is de aangegeven beschikbaarheid ter indicatie en houdt deze geen enkele contractuele verplichting in.

7.4 Net zoals bij promotionele acties geldt steeds het principe "op is op". Little Me is niet verantwoordelijk voor een onvoorziene vroegtijdige uitputting van de voorraad.

7.5 Online reserveren is niet mogelijk. De klant kan echter wel langskomen in de winkel en er een reservatie bon laten opmaken. Gereserveerde artikelen worden maximum 3 maanden na het opmaken van de bon voor de klant gestockeerd in het magazijn (ongeacht wanneer deze geleverd worden). Voor grote stukken of omwille van plaatsgebrek in het magazijn van de betreffende winkel kan deze periode worden ingekort. Haalt de klant de artikelen niet af binnen deze termijn dan vervalt de reservatie. Om administratieve redenen kan het voorschot niet terugbetaald worden.

Artikel 8 - Betalen

8.1 De klant kan het verschuldigde bedrag betalen met:

Bancontact
Betalen met bankkaart op www.littleme.be is veilig, snel en makkelijk. Little Me accepteert Bancontact/Mister Cash van alle Belgische banken. Het online gebruik van een bankkaart helpt Little Me de behandeling en bevestiging van de bestelling te bespoedigen. Beveiliging is van het grootste belang bij online bestellen, daarom gebruikt Little Me alleen algemeen geaccepteerde beveiligingstechnologie.

Overschrijving – vooruitbetaling
Kiest de klant voor de optie overschrijving – vooruitbetaling, dan maakt de klant het totaalbedrag van de bestelling over op de rekening van Little Me. Deze gegevens worden de klant toegestuurd per e-mail. Van zodra Little Me de betaling ontvangen heeft (en de gevraagde artikelen zijn op voorraad) verzendt Little Me de bestelling.
Opgelet!Vermits een overschrijving steeds enkele dagen in beslag neemt alvorens op onze rekening te verschijnen is dit betaalmiddel niet geschikt voor dringende afhalingen of verzendingen. U kan in dat geval beter online met uw kaart betalen.

Facturen
Bedrijven en vrije beroepen hebben de mogelijkheid een factuur aan te vragen bij een online bestelling. Deze wordt samen met de bestelling opgestuurd of is beschikbaar wanneer de klant de artikelen afhaalt in onze winkel.

8.2 De klant geeft bij het plaatsen van de bestelling aan hoe de betaling zal gebeuren. Het totaalbedrag van de bestelling, alsook de methode van betalen, worden aan de klant bevestigd in de e-mail die verzonden wordt na het plaatsen van de bestelling.

8.3 Om een veilige online betaling en de veiligheid van de persoonsgegevens te waarborgen, worden de transactiegegevens versleuteld met SSL technologie en zo over internet verstuurd. Om met SSL te betalen heeft de klant geen speciale software nodig. De klant kan een veilige SSL-verbinding herkennen aan het desbetreffende symbool in de onderste statusbalk van de browser.

8.4 Op krediet kopen is niet mogelijk.

8.5 Heeft Little Me de betaling na 14 dagen niet ontvangen, dan wordt de bestelling automatisch geannuleerd. Uiteraard krijgt de klant van Little Me ruimschoots op tijd een betalingsherinnering.

Artikel 9 - Taksen

Hieronder informeert Little Me de klant graag over de verschillende verplichte taksen. Al onze geafficheerde prijzen zijn inclusief taksen.

Artikel 10 - Garantie

10.1 Little Me garandeert dat de goederen conform zijn aan de bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die de klant ervan mag hebben rekening houdende met de specificaties van het product. Little Me garandeert de klant natuurlijk ook dat onze goederen voldoen aan alle op het ogenblik van de bestelling bestaande wetten.

10.2 Alle elektrische en elektronische artikelen die Little Me aanbiedt genieten twee jaar wettelijke garantie, tenzij de fabrikant een langere garantietermijn voorschrijft. Deze garantie omvat herstelling of volledige vervanging van het defecte artikel. Dit betekent dat bij gebreken of defecten aan het goed tot 2 jaar na de levering dit goed kosteloos wordt hersteld, dan wel vervangen.

10.3 Voor zover dit mogelijk en redelijk is, heeft de klant de keuze tussen herstelling of vervanging. Enkel ingeval de herstelling of de vervanging buitensporig of onmogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft de klant het recht om een prijsverlaging of de ontbinding van de verkoopovereenkomst te eisen.

10.4 Indien het defect of gebrek zich manifesteert binnen de 6 maanden na de levering wordt dit geacht reeds te hebben bestaan voor de levering, tenzij Little Me het tegendeel kan bewijzen. Na 6 maanden zal de klant zelf moeten bewijzen dat het gebrek reeds bij de levering aanwezig was.

10.5 Een artikel valt niet onder garantie in de volgende gevallen: Indien de slijtage als normaal kan worden beschouwd. Indien er veranderingen in of aan het artikel zijn aangebracht, waaronder begrepen reparaties die niet met de toestemming van Little Me of de fabrikant zijn verricht. Indien de originele factuur niet kan worden voorgelegd, gewijzigd of onleesbaar is. Indien de gebreken het gevolg zijn van niet met de bestemming corresponderend of onoordeelkundig gebruik. Indien de beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud. Indien de beschadiging is ontstaan door een externe oorzaak (vb. vallen, bliksem, stroomstoring, etc.).

10.6 Een artikel kan worden teruggezonden op kosten van de klant. Little Me draagt zorg voor de eventueel uit te voeren reparaties bij de fabrikant. Onafhankelijk van het vastgestelde probleem van het artikel, moet altijd met het defecte product, een kopie van de rekening en het garantiebewijs mee teruggestuurd worden.

10.7 Wanneer na controle van de technische dienst blijkt dat het artikel niet defect is, dan zullen er steeds bestekkosten worden aangerekend.

Artikel 11 - Levering

11.1 De bestelling wordt geleverd op het adres dat de klant bij de bestelling doorgegeven heeft. De levering zal worden uitgevoerd naar de keuze van de klant zoals hieronder vermeld.

11.2 Wie een bestelling plaatst op de Little Me webshop, kan de artikelen thuis laten leveren of afhalen in onze winkel.

Afhalen in onze winkel in Aalter
Wanneer de klant voor deze formule kiest, bespaart de klant op de leveringskosten. Little Me rekent de klant immers niets extra aan. De klant kan zelf bepalen in welke winkel de klant de bestelling wil afhalen.

Levering aan huis
Indien de bestelling binnen de door de transportdienst vastgelegde grenzen valt, kan Little Me de artikels ook thuis of op een ander adres laten leveren. Binnen België bedraagt de leveringskost 8,5 euro per zending. Verzendingen naar Nederland komen op 10 euro.

Gezien de delicate aard en de waarde van slaapkamermeubels worden deze via een gespecialiseerde service verzonden. Deze service valt niet onder de bovenstaande voorwaarden. Om de actuele prijzen en condities te kennen, contacteert de klant de winkel.

Voor verzendingen naar andere landen zijn de kosten op aanvraag.

11.3 Wanneer een artikel in stock is wordt het aangeboden op het leveringsadres binnen 4 à 7 werkdagen. Wanneer een artikel niet in webshopstock is, wordt het aangeboden op het leveringsadres in 2 à 8 weken. Little Me informeert de klant over de leveringstermijn in de bestelling bevestiging.

11.4 Als Little Me niet tijdig kan leveren, contacteert Little Me de klant binnen de 7 dagen na de bestelling. Als Little Me de klant niet tijdig op de hoogte brengt, kan de klant kosteloos afzien van de bestelling. In dat geval betaalt Little Me de klant uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding terug.

11.5 Little Me kiest enkel en alleen voor verzekerde verzendingen. Het pakket is dus verzekerd van zodra het Little Me verlaat tot het bij de klant aankomt.

11.6  Little Me behoudt zich ten allen tijde het recht voor om de transportkosten te verhogen indien de totale omvang en/of het totale gewicht niet aan de standaard beantwoorden. Met standaard afmeting wordt bedoeld: de omtrek (= 2 x diepte + 2 x hoogte + lengte) mag max. 3 meter bedragen, met langste lengte kleiner dan 1,75 meter. Het maximumgewicht per colli bedraagt 31,50 kg.

11.7 Little Me behoudt zich het recht voor bestelde zaken in deelzendingen te leveren en te factureren.

Artikel 12 - Verzending

12.1 Voor het verzenden van de artikels van de webshop maakt Little Me gebruik van de diensten van B-post, Post nl of DPD.

12.2 Door gebruik te maken van de optie om het pakket (of de pakketten) te verzenden verklaart de klant kennis te hebben genomen van de Algemene Leverings- en Betalingsvoorwaarden die gehanteerd worden door B-post, Post nl of DPD en deze te aanvaarden.

12.3 De Algemene Leverings- en Betalingsvoorwaarden van B-post, Post nl of DPD zijn terug te vinden op https://www.bpost.be/nl/algemene-voorwaarden, https://www.postnl.be/algemene-voorwaarden/, https://www.dpd.com/be/home/siteutilities/algemene_en_bijzondere_voorwaarden_en_diensten.

 

12.4 Indien het pakket zwaarder weegt dan 31,50 kg, de omtrek groter is dan 3 meter of de langste zijde groter is dan 1,75 meter, gelden andere tarieven dan het standaardtarief. Bij de verwerking van de bestelling zal in dat geval een van de medewerkers van Little Me contact opnemen met de klant vooraleer het pakket op te sturen.

Artikel 13 - Overmacht

13.1 Onder overmacht wordt verstaan: een tekortkoming die Little Me niet kan worden toegerekend. Dit in het geval van onder meer bedrijfsstoornis of bedrijfsonderbreking van elke aard, vertraagde of te late toelevering door een of meerdere leveranciers van Little Me, transportmoeilijkheden of -belemmeringen van elke aard waardoor het vervoer van en naar Little Me belemmerd wordt.

13.2 Gedurende de periode van overmacht worden de verplichtingen van Little Me opgeschort. Indien de periode van opschorting langer duurt dan dertig dagen zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zonder dat er een verplichting tot schadevergoeding ontstaat.

 

Voordelen geboortelijst

❤ Geen minimum aankoop

❤ 10% Korting op alle producten van de gekozen geboortelijst

❤ Persoonlijke service & professionele uitleg van alle producten

❤ Online geboortelijst

❤ Aanpassen op ieder moment

❤ Voor elke smaak & budget

❤ Beperkt aantal artikelen met aankoopverplichting

❤ Heel wat van onze producten kunnen gepersonaliseerd worden

❤ Alle grote Items op je lijstje worden gratis aan huis geleverd en gemonteerd

❤ Bij aanleg van een lijst boven de €1000 ontvangt u van ons een gepersonaliseerd verrasingspakket t.w.v. €150

Droomlijstje Maken

Aan de hand van onze checklist vind je gemakkelijk terug welke spulletjes nu echt nodig zal hebben en welke heel leuk zijn om te hebben.

Zo kan je zelf heel gemakkelijk aan de slag gaan om online jouw droomlijstje te maken.

Checklist

Cadeautje kopen?

Een cadeautje kopen op een geboortelijst?

De login bestaat uit de voornaam van het kindje. Het wachtwoord is de naam van één van de ouders.

Bvb.: Marylou Peeters is geboren en haar ouders heten Steven Peeters & Elise Deschutter

login: Marylou, wachtwoord: Steven of Elise.

Koop nu